Onze wachtrijverslimmers zorgen voor inzicht
De wachtlijsten in de jeugdzorg, geestelijke gezondheidszorg, ouderenzorg en gehandicaptenzorg groeien al jaren. En hoewel iedereen het belang ziet van het goed meten van de werkelijke wachttijden, zijn het verstrekken van inzicht in wachttijden en capaciteit taken die in de meest zorgorganisaties worden overgelaten aan secretariaten of zorgadministraties. Deze (zorg)administratief medewerkers krijgen daarbij geen hulp van een professionele planningstool, maar moeten het doen met e-mail, telefoon en zelfgemaakte Excel-lijstjes. Wat kun je doen om de administratieve druk op dit gebied te verlagen en de juistheid van data te vergroten?
In deze whitepaper lees je:
- wat de oorzaken zijn van het gebrekkige inzicht in data over wachtlijsten, wachttijden en capaciteit;
- tot welke problemen decentrale en onjuiste data over wachtlijsten en capaciteit leiden;
- hoe organisaties in andere sectoren capaciteitsberekeningen maken en daarop hun planningen baseren;
- hoe jouw organisatie het wachtrijmanagement kan verbeteren met de Tenzinger wachtrijverslimmers;
- welke rol IT-tools hierbij kunnen spelen.