Ter ere van Medicore’s 20-jarig bestaan, delen we de komende periode bijzondere verhalen over Medicore en ons team. We trappen af met Jelle, die na een klein uitstapje tóch weer terug kwam naar Medicore.
20 jaar Medicore - 20 jaar aan verhalen
Na een uitstapje van vier jaar keerde Jelle Janssen terug naar zijn vertrouwde Medicore
Jelle Janssen startte in 2008 als Accountmanager bij Medicore, maar koos tien jaar later voor een andere baan omdat hij wilde ervaren hoe het salesvak bij andere organisaties werkte. Na vier jaar begon het toch te kriebelen bij Jelle om terug te keren naar Medicore, en kwam hij in 2023 terug bij Medicore als Manager Sales & Business Development. Terug op het oude nest. Of ‘bij zijn oude liefde’ zoals hij zelf zegt.
Jelle, waarom besloot je om na vier jaar toch weer terug te komen bij Medicore?
“Bij Medicore heeft iedereen de drive om steeds weer beter te willen worden. Ik miste de dynamiek en snelheid waarmee Medicore de zorg wil veranderen. En ik vind het interessant om te werken met producten waarmee je een serieuze impact maakt in de zorg. Ik zie ons ECD echt als de ruggengraat van een zorginstelling. Met onze software kun je het verschil maken en de zorg in de toekomst behapbaar, betaalbaar en toegankelijk houden. Toen ik startte bij Medicore in 2008 werd ik eigenlijk een beetje verliefd op de Zorg-ICT en dat is nooit overgegaan.”
Je werd verliefd op de Zorg-ICT. Vertel!
“Een vraag die ons al jaren bezighoudt in Nederland is hoe we de zorg betaalbaar en voor iedereen toegankelijk kunnen houden in de toekomst. Een gedeelte van de oplossing ligt in het verminderen van de administratieve last waar zorgverleners elke dag mee geconfronteerd worden. En dat kan met ICT-oplossingen. Elke dag voer ik hierover gesprekken met opdrachtgevers, specialisten uit het veld en collega’s. Daar krijg ik heel veel energie van, vooral omdat ik geloof dat we met software en data de gezondheidszorg kunnen verbeteren. Om in dat spanningsveld te werken, ja dat is natuurlijk geweldig.”
Hoe voelde het toen je terugkwam bij Medicore?
“Toen ik in 2023 terugkwam voelde het aan de ene kant heel vertrouwd en waren er nog veel bekende gezichten. Maar aan de andere kant was er natuurlijk ook heel veel veranderd. Medicore is als organisatie enorm gegroeid en geprofessionaliseerd. Toen in ik 2008 begon waren er 35 medewerkers, nu zijn dat er 100 en als onderdeel van Tenzinger zelfs nog veel meer. Maar de cultuur bleek hetzelfde te zijn gebleven en zelfs de legendarische wintersportuitjes staan nog steeds elk jaar op de planning.”
Wat kenmerkt die cultuur?
“We zijn een energieke club die de zorg wil verbeteren en altijd bereid zijn net dat stapje extra te zetten. Zeker de samenhorigheid en de drive om samen mooie dingen te willen doen, vind ik heel kenmerkend voor Medicore. Ja, dat klinkt wel heel erg verkoopachtig uit de mond van een salesmanager hè? Maar ik voel dat écht in onze hele organisatie.”
Wat maakt Medicore uniek voor jou?
“Medicore loopt graag voorop. Twintig jaar geleden waren wij het eerste webbased ECD. Tegenwoordig zijn de meeste ECD’s webbased. Nu zetten we als een van de eersten de overstap met ons platform naar Azure, een soort supercloud waarmee we de databeschikbaarheid naar een nog hoger niveau tillen. Dat zegt iets over ons innovatief vermogen. Maar wat ons écht uniek maakt is dat we alle data die zorgmedewerkers de afgelopen twintig jaar in het EPD/ECD hebben gestopt, nu écht kunnen overdragen – of teruggeven zoals wij dat vaak noemen – aan de zorgverlener in de vorm van heel nuttige inzichten. Daarmee creëren we meer tijd voor zorg en verhogen we tegelijkertijd de kwaliteit.”
Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt bij Medicore?
“In 2012 mochten we Mentaal Beter als opdrachtgever verwelkomen. Dat was onze eerste klant met meer dan 350 behandelaren. Met verschillende teams hadden we daar heel hard voor gewerkt en we waren dan ook supertrots en blij dat ze voor ons kozen. Ze zijn nog steeds klant trouwens. 2017 was ook een mooi jaar, toen lanceerden we het Wellbee portaal. Daarmee legden we de basis voor het ECD van de toekomst. Meer recent vond ik de introductie van UP een mooie stap. Hiermee geven we namelijk écht wat terug aan de zorgverlener die al jaren data invoert en maken we flinke stap in tijdsbesparing. En natuurlijk, de ski tripjes! Ik ben al 10 keer mee geweest en ze zijn allemaal onvergetelijk.”