LeerZo!, praktijk voor Orthopedagogiek, Diagnostiek, Onderwijsadvies en Remedial Teaching, gaat vanaf 2024 werken met Medicore. De directie van LeerZo!, bestaande uit Tessa van Schie en Suzette de Bruijn, wil nog meer gaan sturen op effectiviteit en efficiency. In Medicore vinden zij een EPD dat inzicht verschaft in wat je nodig hebt om als directie een bedrijf te kunnen runnen. “Hoe meer inzicht, hoe beter je aanpassingen in je bedrijf kan doorvoeren”, zegt Tessa.
sturen op effectiviteit en efficiency
LeerZo! ondersteunt groei met Medicore
Efficiënt systeem
De keus viel op Medicore vanwege de functionaliteit, die goed aansluit bij de processen van LeerZo!. “Opvallend is de efficiëntie van het systeem. Gegevens die je al eens hebt ingevoerd zie je op verschillende schermen terug en hoef je niet telkens opnieuw in te vullen, waardoor je goed overzicht van de cliënt hebt”, vervolgt Tessa. Daarnaast is LeerZo! erg enthousiast over de dashboards. “Allerlei informatie die ik nu niet direct inzichtelijk heb, staat straks met een druk op de knop voor mijn neus.”
Hoe meer inzicht, hoe beter je aanpassingen in je bedrijf kan doorvoeren
Verkenningsproces
Tessa heeft, voordat ze het contract sloot, de mensen van Tenzinger het hemd van het lijf gevraagd: als ik dit wil, hoe werkt dat dan? En wat betekent dat dan voor dit of dat? Hier reageerde Medicore goed op, aldus Tessa. “Aangezien we eerder een ander EPD hadden, wilde ik goed weten wat Medicore kon bieden. Tenzinger vond geen enkele vraag teveel. Ze deden hun best om zoveel mogelijk van het systeem te laten zien tijdens de demo’s.” Ook heeft Tessa al ervaren dat de helpdesk goed bereikbaar is en snel reageert.
ZorgApp met spraakondersteuning
Behalve voor het Medicore EPD kiest LeerZo! ook voor de ZorgApp. Vooral vanwege spraakfunctionaliteit, zegt Tessa. “Ik heb zelf mijn mobiele telefoon altijd bij de hand en daar doe ik best veel op. Het is handig dat ik via de telefoon straks ook gewoon bij het EPD kan. Typen op een mobieltje werkt niet heel goed, maar omdat je verslagen kunt inspreken, denken wij dat het onze medewerkers echt kan ontlasten. We gaan zien hoe het straks in de praktijk werkt. Ik denk dat dat ook per individu verschilt. De één vindt een app fijn, de ander doet het liever op de computer.”
Livegang
De bedoeling is om vanaf december nieuwe cliënten volledig in Medicore te implementeren. “Echt live gaan we in januari 2024. Dat wordt een spannend moment, maar ik heb er alle vertrouwen in, want de implementatie gaat tot dusverre uitermate soepel”, besluit Tessa.
Neem contact op