Grote productiestart van UP is een feit
De afgelopen periode zagen we bij verschillende klanten al prachtige UPs in actie. Vanaf deze release werken 123 klanten met Mijn Medicore en UP.
Zodra de werkdag begint, krijgen zorgverleners in Mijn Medicore direct een overzichtelijk dashboard te zien met alle relevante informatie voor die dag. Aan de zijkant van Mijn Medicore staan meerdere actiegerichte UPs. Zoals een overzicht van niet-verwerkte afspraken, taken om actie te ondernemen op een aflopende toewijzingen en andere zelf in te richten signalen over de caseload. Mijn Cliënt is de cliëntsamenvatting in Medicore, waar zorgverleners alle informatie over een cliënt in één duidelijk overzicht vinden. Hier staan de eerstvolgende afspraak, taken rondom de cliënt, en contactpersonen overzichtelijk bij elkaar. Los daarvan is er ook de mogelijkheid tot een selfservicefunctie. Met de selfservicefunctie van UP creëer je eenvoudig je eigen inzichten, op maat voor jouw organisatie.
UP is beschikbaar in Mijn Medicore. Wil je ook Mijn Medicore, en dus UP, gebruiken, neem dan contact op met jouw accountmanager of vraag hier een demo aan.

Mijn Cliënt met in de rechterkolom UP’s over jouw cliënt
Vernieuwd menu: sneller en overzichtelijker
De navigatie in Medicore heeft een flinke vernieuwing gekregen, ontwikkeld in samenwerking met onze gebruikers. Het menu aan de linkerkant is voorzien van frisse icoontjes en duidelijke tekstlabels, waardoor je sneller ziet waar je moet zijn. Het menu blijft naast het hoofdscherm openstaan, maar kan ook worden ingeklapt om ruimte te besparen. In dat geval schuift het tijdelijk over het scherm wanneer je er met de muis overheen gaat. Zo behoud je overzicht zonder dat het menu permanent open hoeft te staan.
Een andere verbetering is dat het menu nu volledig met het toetsenbord te bedienen is. Met de tab- en entertoetsen navigeer je eenvoudig door de verschillende onderdelen, wat het gebruik ook zonder muis mogelijk maakt. Daarnaast is de structuur van het menu overzichtelijker gemaakt: onderdelen die bij elkaar horen zijn gegroepeerd en submenu’s zijn teruggebracht tot slechts één niveau diep. Wanneer meerdere hoofdmenu’s zijn uitgeklapt en niet allemaal op het scherm passen, kun je eenvoudig scrollen. Dit is vooral handig voor gebruikers die toegang hebben tot veel menu-items of werken met een kleiner scherm.

De blauwe applicatiebalk
De bovenste blauwe applicatiebalk in Medicore heeft een nieuwe vormgeving en indeling gekregen. Het gebruikersmenu, dat je opent via het icoon met je initialen rechtsboven, bevat nu alle instellingen, de online help, de feedbackknop en de optie om uit te loggen. Ook vertrouwde functies zoals het bladwijzermenu, de noodknop, meldingen en het UP-icoontje zijn in de blauwe balk gebleven. Welke onderdelen zichtbaar zijn, hangt af van de rechten en mogelijkheden die voor jou zijn ingesteld.
Nieuw is dat je in dit gebruikersmenu ook je eigen profiel kunt bekijken. Deze functie was voorheen alleen beschikbaar in het Zorgverlenersportaal, maar is nu toegankelijk voor alle gebruikers binnen Medicore. Daarnaast is de schakelaar ‘Probeer Mijn Medicore’ verwijderd. Voor gebruikers met een licentie is Mijn Medicore voortaan het standaard startscherm. Wil je ook Mijn Medicore gebruiken, neem dan contact op met jouw accountmanager of vraag hier een demo aan.

Het gebruikersmenu rechts bovenin
Verhuizing van het Zorgverlenersportaal
Alle overgebleven onderdelen van het Zorgverlenersportaal zijn definitief verhuisd naar Medicore. In de release notes is het tabblad Zorgverlenersportaal daarom hernoemd naar Overige software. Voor gebruikers die nog bladwijzers hadden naar pagina’s in het oude portaal is dit geen probleem: alle links verwijzen automatisch door naar de juiste pagina in Medicore.
De verschillende functies hebben een nieuwe plek en soms een nieuwe naam gekregen. Meer hierover lees je in de volledige release notes. Het profiel is voortaan beschikbaar voor alle gebruikers en te openen via het gebruikersmenu rechtsboven. Daarmee is het Zorgverlenersportaal volledig geïntegreerd in Medicore.
Facturatie zorgverzekeraars: nieuwe tab Uitval
Binnen de facturatie is een nieuwe tab Uitval toegevoegd. Hier worden ZPM-registraties getoond die niet kunnen worden omgezet in een factureerbare prestatie. Daarmee is het direct zichtbaar welke registraties aandacht nodig hebben, zonder dat je hiervoor eerst aparte rapportages hoeft te draaien. Bovendien kun je de uitval eenvoudig filteren, bijvoorbeeld op cliënt, verzekering, behandelaar of uitvalreden. Standaard wordt uitval getoond vanaf 1 januari van het huidige jaar.
Wellbee portaal: opnieuw uitnodigen
Ook in het Wellbee portaal is een belangrijke verbetering doorgevoerd. Vanuit Cliëntregistratie kun je nu opnieuw een activatiemail versturen naar cliënten of contactpersonen die toegang hebben tot het portaal. Dit doe je door bij de betreffende cliënt of contactpersoon op het icoontje van het Wellbee portaal te klikken. Er verschijnt dan een pop-upvenster met de mogelijkheid de mail nogmaals te verzenden. Het grote voordeel is dat alle eerder gedeelde documenten en verslagen beschikbaar blijven. Dit werkt dus anders dan het tijdelijk uit- en aanvinken van de toegang, waarbij alle gedeelde informatie juist verdwijnt.

Uitnodiging Wellbee portaal opnieuw verzenden
Heb je vragen over een van deze nieuwe functionaliteiten? Neem gerust contact op met je accountmanager of maak een melding aan in het klantportaal.